Od stycznia 2022 roku wprowadzone zostało świadczenia ratownicze w kwocie 200 zł miesięcznie z tytułu udziału w działaniach ratowniczych. Wypłacane będzie przez Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA.

➡️ wniosek należy złożyć do: Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Iławie

Dodatek przysługiwać będzie strażakowi ratownikowi OSP, który:

➡️ czynnie uczestniczył jako członek OSP w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych (wymagany bezpośredni udział co najmniej raz w roku) - przez co najmniej przez 25 lat (w przypadku mężczyzn) oraz 20 lat (w przypadku kobiet);

➡️ osiągnął stosowny wiek:  mężczyźni 65 roku życia, a przez kobiety 60 rok życia.

Potwierdzeniem bezpośredniego udziału w działaniach ratowniczych od 1 stycznia 2022 r. jest dokumentacja prowadzona przez Państwową Straż Pożarną. Od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2021 r. jest to dokumentacja PSP lub pisemne oświadczenie trzech świadków. Udział w akcjach ratowniczych prowadzonych do 31 grudnia 2011 r. potwierdzany jest przez pisemne oświadczenie trzech świadków. Przynajmniej jednym ze świadków musi być osoba, która pełniła funkcje publiczne lub była zatrudniona w urzędzie obsługującym organ administracji samorządowej w okresie, kiedy wnioskodawca brał udział w działaniach ratowniczych. Oświadczenia podlegają weryfikacji przez Wójta pod względem jego wiarygodności, a następnie są przekazywane do zatwierdzenia właściwemu komendantowi powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej.

Dodatkowych informacji udziela pracownik Urzędu Gminy Lubawa Marcin Deka pod numerem telefonu (89) 645 54 40.

UWAGA! Strona wykorzystuje pliki cookies, aby usprawnić działanie serwisu, oraz w celach statystycznych. Dowiedz się więcej w polityce prywatności.