- W piątek 23 listopada o godz. 10:00 odbył się odbiór techniczny inwestycji polegającej na przebudowie odcinka drogi powiatowej nr 1214 N Kałduny-Rożental-Wałdyki na odcinku droga krajowa nr 15 do miejscowości Władyki. W ramach zadania wykonano: przebudowę  jezdni o długości 5 km wraz z zatokami autobusowymi,  zjazdy gospodarcze, uporządkowano pobocza, przebudowano chodniki, wykonano przejścia dla pieszych oraz oznakowanie poziome i pionowe. Inwestorem było Starostwo Powiatowe w Iławie przy udziale Gminy Lubawa (finansowanie po 35%). Resztę środków pozyskano w ramach Narodowego Programu Odbudowy Dróg (tzn. „schetynówek). Inwestycję realizowało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. Iława oraz firma Skanska S.A.

- Dobiegła końca inwestycja polegająca na „Zagospodarowaniu centrum wsi Rożental poprzez przebudowę chodnika i budowę placów rekreacyjnych z utwardzeniem kostką betonową”. Zadanie realizowała firma Skanska S.A. W ramach inwestycji m.in. zostały wybudowane trzy place rekreacyjne przy Ośrodku Zdrowia, miejscowym kościele oraz szkole podstawowej, chodnik, krawężniki i zjazdy. Zadanie zostanie dofinansowane w wysokości 200 tys. zł w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

- Trwają prace przy „Osuszaniu ścian wraz z rozwiązaniem gospodarki wodami opadowymi przy budynku Zespołu Szkół Grabowo-Wałdyki”. Zadanie wykonuje Przedsiębiorstwo Budowlano-Montażowe LUBTECH sp. o.o. z Fijewa.  Zakończyły się prace polegające na osuszaniu i ociepleniu części fundamentów Szkoły Podstawowej w Złotowie.

- Trwa „Modernizacja budynku świetlicy wiejskiej w Szczepankowie”. Do wykonania zadania wybrano Firmę Handlowo-Usługową DUDULSKI z Nowego Miasta Lubawskiego. Termin wykonania modernizacji upływa 22 grudnia tego roku.

- Zakończył się remont budynku zaplecza sportowego w parku Fijewie. W ramach przeprowadzonych prac wykonano instalację wodno-kanalizacyjną, dwa pomieszczenia dla drużyn piłkarskich z szatnią, toaletą i prysznicami oraz pomieszczenie dla sędziego. Wyrównano także płytę boiska i zamontowano barierki oraz piłkochwyty. Remont wykonywały firmy: Makrodach z Rumienicy. oraz Hydromat z Sampławy.

KOMISJE RADY GMINY
W poniedziałek, 26 listopada o godz. 10:00 odbędzie się wspólne posiedzenie Komisji Rady Gminy Lubawa. Tematem posiedzenia będzie zaopiniowanie projektów uchwał będących przedmiotem obrad sesji Rady Gminy w dniu 30 listopada oraz sprawy bieżące, dyskusja i wolne wnioski.

UROCZYSTOŚĆ W SP W ZŁOTOWIE
W czwartek, 29 listopada o godz. 10:00
odbędzie się uroczystość nadania Szkole Podstawowej w Złotowie imienia Orła Białego. Ceremonię rozpocznie msza święta wraz z poświęceniem sztandaru w kościele p.w. Świętej Barbary w Złotowie. Po przemarszu do szkoły odbędzie się ceremoniał wręczenia sztandaru, poświęcenie tablicy pamiątkowej oraz część artystyczna w wykonaniu uczniów szkoły.

SESJA RADY GMINY
W piątek, 30 listopada o godz. 10:00
odbędzie się XX-ta zwyczajna sesja Rady Gminy Lubawa. Porządek obrad:
1. Otwarcie, sprawdzenie prawomocności i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
3. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie między sesjami.
4. Wolne wnioski i interpelacje.
5. Podjęcie uchwał w sprawach:
a) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubawa na lata 2012-2020,
b) zmiany uchwały budżetowej,
c) zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Lubawa a Gminą Miejską Lubawa dotyczącego objęcia mieszkańców Gminy Lubawa opieką i usługami świadczonymi przez Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi w Lubawie funkcjonujący na terenie Miasta Lubawa,
d) zawarcia porozumienia międzygminnego,
e) zawarcia porozumienia międzygminnego,
f) obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego,
g) stawek podatków od nieruchomości,
h) zmieniająca uchwałę w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości,
i) podziału Gminy Lubawa na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych,
j) Programu współpracy Gminy Lubawa z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego o wolontariacie na 2013 rok,
k) zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady na 2013 rok,
l) planu pracy Rady na 2013 rok.
6. odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
7. Zakończenie obrad.