Ogłoszenia i komunikaty

Dofinansowanie jest przyznawane na wniosek pracodawcy złożony w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu zgodnie z przepisami w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania.

Wszystkie informacje oraz wnioski z załącznikami dostępne są na stronie BIP Urzędu Gminy Lubawa pod tym linkiem:

❗️W PRZYPADKU SKŁADANIA WNIOSKU PROSIMY O KORZYSTANIE WYŁĄCZNIE Z ZAŁĄCZONYCH NA STRONIE FORMULARZY❗️

W TYM ROKU FORMULARZE ZOSTAŁY ZAKTUALIZOWANE ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI PRAWA.

Wnioski wraz z załącznikami można składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Lubawa- Budynek B, pokój Nr 2 (część piwniczna) oraz w sekretariacie lub listownie na adres: Urząd Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa.

18 września 2023 roku wdrożony został system Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków CEEB.

Złożenie deklaracji jest obowiązkowe !!!

Deklaracja CEEB to oświadczenie składane na https://gunb.gov.pl/ m.in. przez właściciela lub zarządcę budynku/lokalu. Deklarację można złożyć drogą elektroniczną lub w wersji papierowej
w Urzędzie Gminy Lubawa, budynek B, pok. 23.

Nowe źródło ciepła - nowa deklaracja

Jednorazowe wypełnienie deklaracji nie sprawia, że obowiązek ten znika. Każde nowe zainstalowane źródło ciepła wymaga złożenia nowej deklaracji. Powinniśmy ją zatem powtarzać za każdym razem gdy następuje instalacja nowego lub zmiana dotychczasowego źródła ciepła.

Logo

NFOiGW logo          WFOSiGW logo

          Gmina Lubawa zrealizowała zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lubawa” zgodnie z umową dotacji nr 00109/24/07052/OZ-LZ/D zawartą z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Wykonanie zadania powierzono firmie HUBER Hubert Wieczorek, ul. Powiśle 29, 24-100 Góra Puławska wybranej w trybie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Efektem ekologicznym zadania było unieszkodliwienie 191,510 Mg odpadów niebezpiecznych zawierających azbest na terenie Gminy Lubawa. Odpadami zawierającymi azbest były wyłącznie pokrycia dachowe wykonane z płyt azbestowo - cementowych. Dokonano transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z terenu 33 nieruchomości.

Łączny kosz zadania wyniósł 96 796,81 zł brutto. 89 740,87 zł kosztów zadania zostało dofinansowane przez WFOŚiGW oraz NFOŚiGW zgodnie z podpisaną umową dotacyjną.

Odbiorcami końcowymi programu byli beneficjenci Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, którym Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) wypłaciła i rozliczyła środki, na realizację przedsięwzięcia w ramach inwestycji A1.4.1 objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększenia Odporności.

 

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025.

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

ADRESATAMI PROGRAMU SĄ:

  1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  1. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
  • o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
  • o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
  • traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

NA CZYM BĘDĄ POLEGAĆ USŁUGI ASYSTENTA :

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  • wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  • wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
  • wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  • wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Na stronie Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych został zamieszczony stosowny komunikat oraz ogłoszenie o naborze wniosków.

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

SPOSÓB ZGŁOSZENIA DO PROGRAMU :

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w programie powinny zgłosić chęć uczestnictwa do dnia 16.08.2024 r. składając w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa kartę zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025.

Szczegółowych informacji  dotyczących Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025, można uzyskać w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa od  poniedziałku do piątek w godzinach: 715-1515 lub pod numerami telefonu: 89 645 54 34, 89 645 54 55.