Zgodnie z art. 6 ust. 5a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z późn. zm.), na Wójta został nałożony obowiązek prowadzenia kontroli wszystkich nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe (szamba) oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków.

Kontrole będą prowadzone przez upoważnionych pracowników Urzędu Gminy Lubawa.  W trakcie kontroli zostaną sprawdzone:

  • umowy zawarte z firmą asenizacyjną, posiadającą zezwolenie Wójta Gminy Lubawa na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
  • dowody uiszczania opłat za wywóz nieczystości (faktury/paragony);
  • częstotliwość wywozu nieczystości ciekłych.

Kontrole odbywać się będą na nieruchomościach właścicieli. Dopuszcza się kontrolę
w Urzędzie Gminy. W przypadku kontroli w Urzędzie, niezbędne jest okazanie umowy zawartej z firmą asenizacyjną na wywóz nieczystości wraz z dowodami uiszczania opłat za usługi.

Właścicieli nieruchomości prosimy o przygotowanie dokumentów celem poddania się kontroli.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z art. 10 ust. 2d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399
z późn. zm.) kto utrudnia lub udaremnia przeprowadzenie kontroli, o której mowa
w art. 6 ust. 5a - podlega karze grzywny.

Informacje na temat kontroli: 89 645-54-60