UWAGA! Strona wykorzystuje pliki cookies, aby usprawnić działanie serwisu, oraz w celach statystycznych. Dowiedz się więcej w polityce prywatności.
Informacje dla mieszkańców Naszej Gminy
Ogłoszenia i komunikaty
Wniosek o wpis będzie można złożyć również osobiście w urzędzie.
Aby założyć Profil Zaufany ePUAP należy wejść na stronę www.epuap.gov.pl i dokonać tam rejestracji. Następnie należy wypełnić wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP i osobiście potwierdzić dane osobowe w jednostce będącej Punktem Potwierdzającym.
W związku z wejściem w życie przepisów rozporządzenia MSWiA z dnia 27 kwietnia 2011 r. w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz. U. z 2011 r. Nr 93, poz. 546) oraz rozporządzenia MSWiA z dnia 27 kwietnia 2011r. w sprawie zasad potwierdzania, przedłużania ważności, wykorzystania i unieważniania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz. U. z 2011r. Nr 93, poz. 547), zgodnie z którymi podatnicy będą mogli przy wykorzystaniu Profilu Zaufanego ePUAP załatwiać sprawy urzędowe drogą elektroniczną bez konieczności wychodzenia z domu.
Od dnia 9 czerwca 2011r. od godz. 12:00 w siedzibie Urzędu Skarbowego w Iławie przy ul. Wojska Polskiego 26 na Sali Obsługi przy stanowisku Nr 2 uruchomiony został punkt potwierdzania profilu zaufanego ePUAP.
Od 1 lipca 2011 r. obowiązuje nowy formularz CEIDG-1 wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, w miejsce dotychczasowego formularza EDG-1. Wniosek ten stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego.
Wniosek można wypełnić przy użyciu kreatora, który podpowie i poprowadzi cię krok po kroku przez procedurę lub klasycznie przy użyciu formularza wniosku CEIDG-1. Podstawą do złożenia wniosku w CEIDG jest identyfikacja tożsamości osoby której wniosek dotyczy oraz podpisanie wniosku.
Jeżeli składa się wniosek on-line można to zrobić za pomocą podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego i w ten sposób zalogować się do systemu CEIDG. Jeżeli zamierza się częściej korzystać z portalu CEIDG można również założyć konto przechowujące podstawowe dane, co przyśpieszy proces obsługi. Konto można założyć w sekcji Logowanie.
Jeżeli składa się wniosek w urzędzie gminy, tożsamość zostanie sprawdzona na podstawie dokumentu tożsamości. Przed udaniem się do gminy można jednak wypełnić on-line bez logowania tzw. wniosek anonimowy (wniosek pusty) i wydrukować go. W ten sposób urzędnik szybciej odnajdzie twój wniosek w systemie i sprawdzi twoje dane. Przejdź do sekcji Złóż wniosek.
Jeśli wniosek o wpis do CEIDG będzie niepoprawny to gdy został złożony on-line - system CEIDG poinformuje niezwłocznie o niepoprawności wniosku na podany adres email, a gdy został złożony w urzędzie gminy - organ gminy wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni roboczych.
Więcej informacji oraz pomoc w zakresie procedur związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej znaleźć można na stronie Pojedynczego Punktu Kontaktowego.