UWAGA! Strona wykorzystuje pliki cookies, aby usprawnić działanie serwisu, oraz w celach statystycznych. Dowiedz się więcej w polityce prywatności.
Informacje dla mieszkańców Naszej Gminy
Ogłoszenia i komunikaty
Dofinansowanie jest przyznawane na wniosek pracodawcy złożony w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu zgodnie z przepisami w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania.
Wszystkie informacje oraz wnioski z załącznikami dostępne są na stronie BIP Urzędu Gminy Lubawa pod tym linkiem:
W PRZYPADKU SKŁADANIA WNIOSKU PROSIMY O KORZYSTANIE WYŁĄCZNIE Z ZAŁĄCZONYCH NA STRONIE FORMULARZY
W TYM ROKU FORMULARZE ZOSTAŁY ZAKTUALIZOWANE ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI PRAWA.
Wnioski wraz z załącznikami można składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Lubawa- Budynek B, pokój Nr 2 (część piwniczna) oraz w sekretariacie lub listownie na adres: Urząd Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa.
18 września 2023 roku wdrożony został system Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków CEEB.
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe !!!
Deklaracja CEEB to oświadczenie składane na https://gunb.gov.pl/ m.in. przez właściciela lub zarządcę budynku/lokalu. Deklarację można złożyć drogą elektroniczną lub w wersji papierowej
w Urzędzie Gminy Lubawa, budynek B, pok. 23.
Nowe źródło ciepła - nowa deklaracja
Jednorazowe wypełnienie deklaracji nie sprawia, że obowiązek ten znika. Każde nowe zainstalowane źródło ciepła wymaga złożenia nowej deklaracji. Powinniśmy ją zatem powtarzać za każdym razem gdy następuje instalacja nowego lub zmiana dotychczasowego źródła ciepła.
- Ulotki dotyczące podstawowych informacji na temat czym jest deklaracja CEEB oraz kto ją składa dostępne są na stronie: https://www.gunb.gov.pl/strona/materialy-promocyjne-0
Gmina Lubawa zrealizowała zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Lubawa” zgodnie z umową dotacji nr 00109/24/07052/OZ-LZ/D zawartą z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Wykonanie zadania powierzono firmie HUBER Hubert Wieczorek, ul. Powiśle 29, 24-100 Góra Puławska wybranej w trybie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Efektem ekologicznym zadania było unieszkodliwienie 191,510 Mg odpadów niebezpiecznych zawierających azbest na terenie Gminy Lubawa. Odpadami zawierającymi azbest były wyłącznie pokrycia dachowe wykonane z płyt azbestowo - cementowych. Dokonano transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z terenu 33 nieruchomości.
Łączny kosz zadania wyniósł 96 796,81 zł brutto. 89 740,87 zł kosztów zadania zostało dofinansowane przez WFOŚiGW oraz NFOŚiGW zgodnie z podpisaną umową dotacyjną.
Odbiorcami końcowymi programu byli beneficjenci Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, którym Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) wypłaciła i rozliczyła środki, na realizację przedsięwzięcia w ramach inwestycji A1.4.1 objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nabór wniosków w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
ADRESATAMI PROGRAMU SĄ:
- dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
- osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
- o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
- o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
- traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
NA CZYM BĘDĄ POLEGAĆ USŁUGI ASYSTENTA :
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
- wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
- wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
- wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
- wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Na stronie Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych został zamieszczony stosowny komunikat oraz ogłoszenie o naborze wniosków.
https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025
SPOSÓB ZGŁOSZENIA DO PROGRAMU :
Osoby zainteresowane wzięciem udziału w programie powinny zgłosić chęć uczestnictwa do dnia 16.08.2024 r. składając w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa kartę zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025.
Szczegółowych informacji dotyczących Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – edycja 2025, można uzyskać w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14-260 Lubawa od poniedziałku do piątek w godzinach: 715-1515 lub pod numerami telefonu: 89 645 54 34, 89 645 54 55.
INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW NASZEJ GMINY, KTÓRZY NIE ZŁOŻYLI ZGŁOSZENIA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH LUB PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
Przypominamy, iż w związku ze zmianą ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach został wprowadzony obowiązek ewidencjonowania przez gminy zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
Właściciele, nieruchomości położonych na terenie gminy, które nie są podłączone do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej, powinni dokonać pisemnego zgłoszenia w Urzędzie Gminy Lubawa zbiornika bezodpływowego (szamba) lub przydomowej oczyszczalni ścieków w terminie do 31 października 2024 r.
Wymagany druk dostępny jest w siedzibie Urzędu Gminy Lubawa, pokój nr 23, na stronie internetowej gminy pod linkiem https://gminalubawa.pl/attachments/article/1474/Zgloszenie_i_rodo_zbiorniki-bezodplywowe.pdf, a także w załączniku do niniejszego komunikatu.
Usługi wywozu nieczystości ciekłych lub osadów z oczyszczalni przydomowych mogą być wykonywane przez firmy posiadające aktualne zezwolenie Wójta Gminy Lubawa na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych.
Wykaz firm dostępny jest na stronie: https://bip.gminalubawa.pl/system/obj/13668_wykaz_firm.pdf
Każdy właściciel nieruchomości jest obowiązany udokumentować korzystanie z takich usług poprzez okazanie umowy i dowodów opłaty za usługi na każde wezwanie organu kontrolującego.
Posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność wywozu szamba, co reguluje ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Zgodnie z ustawą gminy mają ustawowy obowiązek kontroli częstotliwości opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz kontroli częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych z przydomowych oczyszczalni ścieków.