Wójt Gminy Lubawa na podstawie Statutu Rady Seniorów Gminy Lubawa stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XLVIII/305/23 Rady Gminy Lubawa z dnia 29 września 2023r. w sprawie powołania Rady Seniorów Gminy Lubawa i nadania jej statutu (Dz. Urz. Woj. Warmińsko – Mazurskiego z 2023r. poz. 5059), ogłasza nabór kandydatów na członków Rady Seniorów Gminy Lubawa III kadencji.
- Wyznacza się termin zgłaszania kandydatur do Rady Seniorów Gminy Lubawa III kadencji od 10 listopada 2023 roku do 24 listopada 2023 roku do godz. 13:00.
- W skład Rady Seniorów wchodzi 9 osób, w tym:
- przedstawiciele osób starszych,
- przedstawiciele podmiotów działających na rzecz osób starszych, w szczególności przedstawiciele organizacji pozarządowych.
- Kandydatem na członka Rady jako przedstawiciela osób starszych może być osoba, która:
1) ukończyła 60 rok życia;
2) zamieszkuje na terenie Gminy;
3) uzyskała poparcie co najmniej 10 osób starszych (powyżej 60 roku życia), zamieszkujących na terenie Gminy.
- Kandydatem na członka Rady jako przedstawiciela podmiotów działających na rzecz osób starszych, może być osoba, która:
- została wskazana przez podmiot, działający na rzecz osób starszych na terenie Gminy;
- wyraziła zgodę na kandydowanie.
- Podstawą kandydowania jest złożenie w terminie, o którym mowa w pkt. 1 Karty zgłoszeniowej której wzór określa załącznik nr 1 do Ogłoszenia (Karta zgłoszenia dla przedstawiciela osób starszych) oraz załącznik nr 2 Ogłoszenia (Karta zgłoszenia dla przedstawiciela podmiotu działającego na rzecz osób starszych).
- Karty zgłoszeniowe, o których mowa w pkt. 5 dostępne będą w Sekretariacie Urzędu Gminy Lubawa (Fijewo 73), w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Lubawa (www.bip.gminalubawa.pl) oraz na stronie internetowej Gminy Lubawa (www.gminalubawa.pl).
- Zgłoszeń kandydatów dokonać można na jeden z poniższych sposobów:
- osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Lubawa (Fijewo 73), poniedziałek w godzinach 8.00 – 16.00, wtorek – piątek 7.00 – 15.00; ostatniego dnia naboru Karty zgłoszeniowe przyjmowane będą do godziny 13.00;
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Urząd Gminy Lubawa, Fijewo 73, 14 ‑ 260 Lubawa z dopiskiem „Nabór do Rady Seniorów Gminy Lubawa”; decyduje data stempla pocztowego.
- Zgodnie z 7 Statutu Rady Seniorów Gminy Lubawa:
1) w przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatów wynosi 9 osób, wszyscy zgłoszeni kandydaci uzyskują status członka Rady Seniorów.
2) w przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatów przekracza 9 osób, wyboru spośród tych osób dokonuje Wójt w drodze publicznego losowania. Termin, miejsce i sposób losowania Wójt podaje do publicznej wiadomości co najmniej na 3 dni przed losowaniem, poprzez zamieszczenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz na stronie internetowej Gminy.
3) w przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatów jest niższa niż 9 osób, Wójt w drodze Zarządzenia ogłasza nabór uzupełniający.
- Skład osobowy Rady Seniorów ogłasza Wójt w drodze zarządzenia podanego do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu, na tablicy ogłoszeń Urzędu oraz na stronie internetowej Gminy w ciągu 14 dni od daty zakończenia naboru lub naboru uzupełniającego, o ile był przeprowadzany.
- Członkowie Rady Seniorów Gminy Lubawa pełnią swoje funkcje społecznie.
LINK DO ZARZĄDZENIA NA BIP – https://bip.gminalubawa.pl/system/obj/12988_Zarzadzenie_785_2023.pdf
Formularz dla przedstawiciela osób starszych https://bip.gminalubawa.pl/system/obj/12990_Zarzadzenie_785_2023_ogloszenie__zalacznik_nr_1.pdf
Formularz dla przedstawiciela podmiotu https://bip.gminalubawa.pl/system/obj/12991_Zarzadzenie_785_2023_ogloszenie__zalacznik_nr_2.pdf