UWAGA! Strona wykorzystuje pliki cookies, aby usprawnić działanie serwisu, oraz w celach statystycznych. Dowiedz się więcej w polityce prywatności.
Informacje dla mieszkańców Naszej Gminy
Ogłoszenia i komunikaty
Dnia 11 marca 2024 r. zostało podpisane Porozumienie znak: PS-I.946.3.86.2024 pomiędzy Wojewodą Warmińsko-Mazurskim a Gminą Lubawa, którego przedmiotem jest przekazanie środków z Państwowego Funduszu Celowego - Funduszu Pracy z przeznaczeniem na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników w roku 2024 w łącznej wysokości 442.796,00 zł.
Celem projektu jest dofinansowanie kosztów kształcenia pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego.
Projekt skierowany jest do pracodawców zatrudniających młodocianych pracowników zamieszkałych na terenie Gminy Lubawa. Pracodawca może ubiegać się o dofinansowanie kosztów jego kształcenia na zasadach określonych w art. 122 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737). Dofinansowanie udzielane podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą jest pomocą publiczną stanowiącą pomoc de minimis.
Zadaniem realizacji projektu jest odbycie przez młodocianego pracownika nauki zawodu i zdanie egzaminu lub ukończenie przez młodocianego pracownika przyuczenia do wykonywania określonej pracy i zdania egzaminu zgodnie z przepisami.
Efektem dofinansowania jest promocja zatrudnienia, łagodzenie skutków bezrobocia oraz aktywizacja zawodowa.
Sprawę prowadzi Referat Organizacyjno-Oświatowy Urzędu Gminy Lubawa.
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
W dniach 18.03.2024r. – 04.04.2024r. Gmina Lubawa we współpracy z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Lubawa oraz klubami seniora i kołami gospodyń wiejskich realizowała wydarzenie kulturalno – edukacyjne pod nazwą „Wiosna z Kołami Gospodyń Wiejskich” mające na celu wymianę doświadczeń, dzielenie się dobrymi praktykami oraz promowanie działań oddolnych integrujących społeczność z terenu gminy Lubawa. Wydarzenie zorganizowano przy znacznym udziale środków finansowych przyznanych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Olsztynie.
W ramach działania odbyły się warsztaty florystyczne i kulinarne, w których udział wzięło 130 pań z 14 Kół Gospodyń Wiejskich. Panie spotykały się w świetlicach w Omulu, Rożentalu Łążku i Łążynie.
Spotkanie podsumowujące wydarzenie „Wiosna z Kołami Gospodyń Wiejskich” odbyło się 04.042024r. W spotkaniu udział wzięli: Wójt Gminy Lubawa – Tomasz Ewertowski wraz małżonką, V-ce Wójt – Marian Licznerski, Sekretarz Gminy Lubawa – Adam Roznerski, Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Lubawa – Agnieszka Miesikowska, Skarbnik Gminy Lubawa – Anna Jędrychowska, ks. dziekan Marcin Staniszewski –Parafia pw. Świętych Jana Chrzciciela i Michała Archanioła w Lubawie, sołtyski, dyrektorki szkół podstawowych, oraz przedstawicielki Klubów Seniora w Gutowie, Łążynie, Rakowicach, Klubów Senior+ w Mortęgach i Złotowie oraz Kół Gospodyń Wiejskich w Byszwałdzie, Gutowie, Kazanicach, Łążku, Łążynie, Prątnicy, Rożentalu, Rumienicy, Sampławie, Szczepankowie, Tuszewie, Omulu, Wałdykach oraz Grabowie.
Uczestnicy spotkania mieli okazję obejrzeć film podsumowujący działania realizowane w gminie Lubawa w 2023roku oraz prezentację multimedialną przedstawiającą zrealizowane działania w ramach „Wiosny z KGW”. Prelekcję pt. „Kobieta jaką zawsze była” wygłosił ks. Marcin Staniszewski. W kolejnym punkcie programu każde z Kół Gospodyń Wiejskich i Klubów Seniora otrzymało podziękowania za zaangażowanie w działania na rzecz społeczności lokalnej.
Po części oficjalnej przyszedł czas na część integracyjną, w trakcie której swój talent wokalny zaprezentowały uczestniczki Klubu Senior+ w Mortęgach, Koła Gospodyń Wiejskich w Kazanicach oraz Zespół „Rakowianki”. Po występie uczestniczki bawiły się przy muzyce Zespołu „Duet”.
Goście i uczestnicy wydarzenia mieli okazję skosztować domowych wypieków i wyrobów, wykonanych przez koła gospodyń wiejskich i kluby seniora. Dodatkowymi atrakcjami „Wiosny z KGW” były fotobudka oraz wystawa fotografii prezentująca zrealizowane działania w ramach przedsięwzięcia.
KOMUNIKAT PAŃSTWOWEGO POWIATOWEGO INSPEKTORA SANITARNEGO W IŁAWIE w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi z wodociągu zbiorowego zaopatrzenia w wodę w miejscowości Lubawa.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Iławie informuje, że w badaniach jakości wody z wodociągu zbiorowego zaopatrzenia w wodę w miejscowości Lubawa, zaopatrującego miejscowości: Lubawa, Fijewo, Losy, w powiecie iławskim, stwierdzono podwyższoną wartość parametru – ogólna liczba mikroorganizmów w 22°C. Mikroorganizmy te nie stwarzają istotnego zagrożenia zdrowia dla konsumentów.
Trwają prace mające na celu przywrócenie jakości wody spełniającej wymagania zalecane rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U., poz. 2294).
Uwaga: Wodę przeznaczoną do spożycia i przygotowania posiłków dla: niemowląt i dzieci do lat 2, oraz osób ze znacznie obniżoną odpornością (np. transplantacje, chemioterapia, chorych na AIDS) należy gotować przez minimum 2 minuty, a następnie bez gwałtownego schładzania pozostawić do ostudzenia.
Zalecenie obowiązuje do czasu wydania kolejnego komunikatu.
Link do komunikatu PSSE w Iławie:
Na podstawie Rozporządzenia Nr 9 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 21 marca 2024 roku zmieniającego rozporządzenie Nr 3 z dnia 9 lutego 2024 r. w sprawie zwalczania wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI), do obszaru zagrożonego na terenie Gminy Lubawa należą: Biała Góra, Byszwałd, Gierłoż Polska, Grabowo, Kazanice, Losy, Ludwichowo, Pomierki i Kołodziejki, Rodzone, Rożental, Sampława, Targowisko Dolne, Zielkowo, część m. Rakowice na północ od linii poprowadzonej przez miejscowości Ludwichowo i Nowy Dwór Bratiański oraz część m. Złotowo na północ od linii poprowadzonej przez miejscowości Targowisko Dolne i Wałdyki.
Na obszarze tym wprowadza się zakazy i nakazy określone w §4 i §5 Rozporządzenia Nr 3 obowiązujące wszystkich mieszkańców oraz osoby przebywające czasowo.